21. maj 2011

Jeg står jo bare og passer mig selv...

(Allerede nu vil jeg beklage dette indlæg: B fattede ikke det komiske i situationen, da han fik den forklaret. Man skulle åbenbart have været der. Så derfor fattede jeg pennen og tegnede den).

Danskerne er et ekstremt indelukket folkefærd, hvilket nok ikke kommer som den store overraskelse for nogen. Umiddelbart ser jeg mig selv som en ret åben person, der ikke har de store problemer med at snakke med gamle damer i toget, der har brug for at tale om deres børnebørns nye tænder (?).

Men den følgende oplevelse overraskede mig. Ikke så meget det der skete som min måde at reagere på.
Jeg skulle egentlig bare have lidt æbler, klidkiks og andet sundt (okay, saltlakrids og kakao, men jeg købte altså også æbler), da denne flot-men-40 mand fra et afrikansk land (jeg generaliserer her, men han var mørk og han havde helt bestemt noget afrikansk i sig et eller andet sted) begynder at tale til mig på engelsk.

Det lykkes mig ikke at svare meget førend han har et nyt spørgsmål, hvilket automatisk giver mig sved på panden, for mine tanker begyndte straks at kredse om, hvorvidt han måske vil have mit nummer, vil gå efter mig og, måske, overfalde mig i en gyde. For hvorfor skulle han ellers tale til mig? Det er jo ikke normal opførsel. Vi danskere er vant til at passe os selv, og det vil vi åbenbart helst blive ved med. Desværre. Men han udviste nu en enormt stor interesse for mit impulskøb: skodakrylgarn til 5kr., hvilket ledte til den komiske del af oplevelsen (ifølge ham selv, i hvert fald):


Fakta får lige lidt gratis reklame her

(Som du nok kan se, var undskyldningen på sin plads allerede i starten af afsnittet. En tegning af situationen hjalp ikke, og man skulle stadig have været der. Også selvom jeg forsøgte at gøre det lidt autentisk ved at skrive det på engelsk).

Jeg forsøger stadig at forstå min egen reaktion. Der er jo intet mærkeligt i at konversere med hinanden.

4 kommentarer:

  1. Sød tegneserie...
    Jo mre jeg tænker over din beskrivelse,kan jeg godt se det komiske i det... Sød negermand..

    SvarSlet
  2. Hehe, tak :) Han fortsatte med at grine. Hver gang han kiggede på mig. Jeg fattede selvfølgelig ikke hvorfor. B gjorde tydeligvis heller ikke.

    SvarSlet
  3. Jeg fatter den ikke, men er flad af grin bare fordi jeg kan forstille mig det :) Og dig, haha. Nice.
    Du skriver iøvrigt super godt. Altid en fornøjelse at komme herind og få sig et godt grin :)

    SvarSlet
  4. Jeg er heller ikke helt sikker på, at jeg selv helt forstår. Ikke det sjove, mere det akavede i at han synes, jeg var enorm morsom ;)
    Men tusind tak, det varmer at vide, at det ikke kun er os der får noget ud af vores skriblinger <3

    SvarSlet