5. maj 2011

Hvorfor er kvinder ikke håndværkere?

Dagen oprandt hvor beboerne i bygningen (S og jeg, og to andre lejligheder) havde besluttet os for at ordne haven bag vores hus. (Vi har den fineste aflange have, med - indtil for ca 10 timer siden - et lille lysthus, to træer og hygge. Lysthuset er nu udskiftet med en terrasse.)
Vi startede egentlig ud med at skulle rive lysthuset ned, men jeg var hurtigt til overs i selskabet, som udover jeg bestod af S og vores mandlige overbo (Altså, han er ikke bare mandlig, han er en mand. Just to clarify). Da underboen kom ud, både kvindelig og kvinde, måtte vi finde en anden arbejdsopgave end at glo på mændenes ihærdige forsøg på at falde igennem lysthusets rådne tag. Vi endte med at spendere hele formiddagen på at slæbe affald ud i den kæmpe container, som på lyksagelig vis kom hen på formiddagen (vi havde faktisk bestilt den..), og jeg måtte erkende at kvinden, næsten 40 år ældre end jeg selv, var en maskine (Igen, må jeg erkende, nu hvor jeg sidder sikkert i min seng, og kan høre hende futte rundt i haven stadig (kl. 22, ikke). Altså, seriøst?! Garden machine!).
En klemmelus, en sandwich og pause senere slæbte jeg videre, hvorefter jeg pludselig hører hoveddøren smække i foran mig (for at fylde i containeren skal man igennem huset, ind i kælderen og ud gennem hoveddøren). Jeg befandt mig heldigvis i haven. På mystisk vis kunne døren nu ikke låses op inde eller ude fra, og da mændene var kørt i byggemarked, og Underboen kravler villigt gennem hækken, ind til naboen, ud på vejen og finder en håndværker, som måtte ind til naboen, gennem hækken og ned i vores kælder. Kun for at fortælle os, at dørmåtten sad i klemme under døren, så den ikke kunne åbnes. (...) Og i øvrigt kunne døren godt klare lidt WD40 (til De Damer, der ikke måtte vide, hvad WD40 er: Det er en multifunktionsolie - Et såkaldt flydende værktøj. Kan bl.a. bruges til at smøre hængsler i døre med. *host*). Anyway. Vi har stadig ikke fortalt mændene om episoden. o.o
Dette faktum, samt det at jeg på mine grædende knæ flere gange i løbet af dagen, måtte hulke at jeg ikke kunne mere, må være grunden til at kvinder ikke er håndværkere.




Ps. Forhåbentlig vil indlægget blive opdateret med billeder fra dagens dont. Men lige nu vil jeg falde død og lam om på min seng.

Pps. Nu opdateret med uinteressante billeder fra gårsdagens arbejde. Her kan man se S, hårdt igang med det mandige arbejde. (Har faktisk ufatteligt mange billeder fra igår, hvilket må betyde jeg har haft for meget fritid i løbet af dagen.). Nu vil jeg og mine smertende arme læse videre. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar