6. maj 2011

Dameblade kontra magasiner

Jeg er begyndt at læse dameblade. Eller, jeg er begyndt at stå ved det.
Lige siden jeg var en ganske lille dreng, har jeg bladret igennem (og klippet i) alle mine mors og stedmors dameblade. Ugebladet Søndag (hvilket ikke er et dameblad, ifølge B, men et direkte gammelkoneblad), Femina, Alt For Damerne og det hedengangne Damernes Verden – alt sammen med stor iver. Udadtil holdt jeg mig til Sirene i de tidlige teenageår, senere blev også Costume, Eurowoman og Cover kigget igennem. Men det var nu mors blade, der var dem, der blev læst grundigst igennem.

(Det er faktisk også min primære beskæftigelse, når jeg besøger min mor hjemme i Island; at arbejde mig igennem hendes massive magasinlager).

Jeg er faldet lidt af på Eurowoman, Costume blev droppet for en del år siden, mens Cover falder ned i kurven fra tid til anden. Men jeg stoppede mest fordi jeg glemte alt om at læse dem. Jeg abonnerede samtidig på Illustreret Videnskab og Illustreret Historie, som jeg må indrømme, at min indre nørd er langt større fan af, og de bliver dermed læst fra ende til anden. Så fik jeg også lige blæret mig med dét!


Men nu er jeg begyndt at købe Alt For Damerne. Godt nok ikke hver uge, men stadigvæk. Jeg kan ikke lade være med at føle mig lidt voksen. Også selvom B kalder mig gammel kone. Det hænger nok også lidt sammen med at jeg strikker.

Det er meget rart med blade, der ikke sætter spørgsmålstegn til ens intelligens. Kender du det? Hvad læser du af blade?

(Foto: Privat)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar