31. juli 2011

Revurdering af tegninger

Lige siden jeg var ganske lillebitte, meget mindre end jeg er i dag (selvom det for nogen kan virke uvirkeligt) har jeg tegnet. Jeg er mere eller mindre vokset op med en blyant i hånden.

Min far er uddannet tegner (selvom han dog ikke arbejder i faget), og kan tegne alt med og på alle slags materialer. Det betød osse at der skulle mere end en krussedulle på papiret til at få en "wow Nadia, sikke en pæn tegning!". Dengang forstod jeg det ikke, men i dag kan jeg se, hvad det har betydet for min udvikling.

Far har lært mig, at få streger kan oftest fortælle større historier end et helt maleri, og det har min simple streg og tegneteknik altid båret præg af.



Men jeg kan ikke lade være med at finde på nyt. Mine små tegninger til bloggen har ændret sig lige fra starten - det startede for simpelt. De udtrykte ikke nok. Senere blev de for høje, når de skulle afbildre mig. Derfor har mine figurer nu fået arme og ben, så de rent faktisk kan bevæge sig. De tumlede nu også noget så voldsomt rundt på de runde bolde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar