17. juli 2011

En aften i London

"Er der nogen, der har en øloplukker?"


Pigen maser sig ind mellem al vores bagage. Klokken er tæt på 12 om natten. Hendes svenske accent er gennemtrængende, selv når hun taler engelsk.

"Vi er mange, der har forsøgt med lightere og borde, men intet har hjulpet..."

Ireren rejser sig op: "Jeg er bartender OG irer: Jeg kan sagtens åbne den med en lighter!"


Hun kæmper et stykke tid uden resultat. Pigerne i de andre køjesenge fniser over irerens højrøvethed. Nu har vi jo hørt på, hvor fantastisk og god hun er til alting i to dage.

Jeg hopper ned fra den øverste køje, da jeg kan se, hun ikke kommer videre. Jeg tager flasken og lighteren ud af hånden på hende, og siger: "Ja, men jeg er dansker." og afleverer den åbne flaske til svenskeren.


Hun talte ikke til mig resten af den tid, vi begge var i London.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar