31. august 2011

Filmanbefaling: Super 8

Super 8. Nu har jeg osse været inde og se den.

B hev mig ud af sygesengen (noget ørefis), stak mig en håndfuld slikpenge og sendte mig ud af døren med svigerfar og hans ven, Flemming.


Svigerfar til venstre, Flemming til højre. Størrelsesforholdende stemmer overens med virkeligheden, men Flemming har ikke hentehår. Ikke så meget.

Filmen var noget helt andet end hvad jeg forestillede mig. Mest fordi jeg forestillede mig førend jeg opsøgte information. Men jeg blev overrasket! Den er en god blanding af humor, sci-fi, thriller, kærlighed, teenagedrama, og hvad man nu ellers kan finde af forskellige genrer.

Jeg blev særligt glad for skuespilleren Ryan Lee's figur. Drengen har det største tandsæt i mands minde, hvilket de har gjort værre ved at give ham bøjle på. Men han har en rygsæk fuld af hjemmelavede bomber, heksehyl og kinesere med sig overalt, hvor han går, og er altid klar på at sprænge et eller andet i luften. Sådan en ven vil jeg gerne have.



Skynd dig ind og se den mens du kan! Den skal opleves i biografen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar