9. august 2011

El vino de ganso

I søndags besøgte vi min mors gode veninde Rikke. Mor har nok ikke helt vænnet sig til Island endnu, efter fem år, så vi nåede ikke at købe vin i Vínbú∂in, som netop har lukket søndag.

Heroppe har man nemlig separate butikker til at opretholde ens alkoholprocent. Det er skide smart - det føles forbudt og helt forkert at gå ind i sådan en butik. Så køber man mindre.
Det har islændingene bare ikke forstået.

Men jeg fandt en løsning 30 minutter før vi skulle være der - skriblede på en lap papir, kastede mig ud i en gang skraldespansk og klistrede det på en flaske vand:





Og så er der serveret gåsevin til hummeren!

(Det er for resten min mor og jeg, der er illustreret på flasken...Jeg sagde jo, hun ikke lignede en gammel dame!)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar